System bibinet jest przeznaczony do kontroli dostępu do pomieszczeń i rejestracji czasu pracy pracowników w małych, średnich i dużych firmach. W zakresie ewidencji czasu pracy pracowników ułatwia spełnienie art. 149 § 1 Kodeksu Pracy.
Minimalny system kontroli dostępu dla firm to pojedynczy kontroler z czytnikiem pełniący funkcję kontroli dostępu. Minimalny system rejestracji czasu pracy w firmach to rejestrator czasu pracy podłączony do pojedynczego komputera. Natomiast, dzięki możliwości dołączania urządzeń do wielu komputerów i wykorzystaniu w komunikacji internetu, maksymalne możliwości systemu bibinet są praktycznie nieograniczone.
Identyfikatorami w systemie są transpondery (identyfikatory) wykonane w postaci kart plastikowych lub breloczków, które wystarczy zbliżyć do czytnika w celu identyfikacji. Dzięki temu system jest niezawodny, trwały i wygodny w użyciu.
Kontrola czasu pracy – oprogramowanie bibinet dla firm
Największym atutem systemu kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy bibinet dla firm jest jego oprogramowanie, które dostarcza użytkownikowi wiele pomocnych raportów KD i RCP.
W standardzie oprogramowanie zawiera dodatkowe aplikacje usprawniające działanie i rozszerzające funkcjonalność systemu.
System kontroli dostępu dla firm
W zakresie kontroli dostępu system bibinet udostępnia raporty:
- indywidualny raport kontroli dostępu dla pracownika
- raport kontroli dostępu dla obszaru zabezpieczonego
- raport kontroli dostępu dla strefy dostępu
Program umożliwia ponadto edycję stref dostępu, obszarów zabezpieczonych, schematów czasowych, uprawnień stałych i przepustek czasowych oraz ustawianie funkcji anti-pass-back’u.
Rejestracja czasu pracy w firmach
W zakresie ewidencji czasu pracy oprogramowanie oferuje następujące raporty:
- miesięczny raport pracownika
- dostęp do raportów pracowniczych przez przeglądarkę internetową
- miesięczne raporty zbiorowe (dla grupy, pionu, wydziału, całego zakładu)
- karta czasu pracy pracownika
- karta czasu pracy dla grupy pracowników
- raport nieobecności pracownika
- raport nieobecności dla grupy pracowników
- raport frekwencji dla grupy pracowników
- lista obecności grupy pracowników
Wszystkie raporty można oglądać na ekranie komputera, wydrukować, wyeksportować jako dokumenty pdf podpisane cyfrowo lub wyeksportować do plików csv.
Program umożliwia także edycję kalendarzy, regulaminów pracy, harmonogramów, nieobecności i usprawiedliwień.
Oferuje rozbudowane funkcje pomocy, także przez internet za pomocą wbudowanego w program programu TeamViewer.
Dodatkowa opcja umożliwia podgląd raportów indywidualnych dla pracowników przez przeglądarkę www.
Dodatkowe aplikacje systemu kontroli dostępu bibinet (w standardzie)
Oprogramowanie systemu zawiera jeszcze dodatkowe aplikacje (w standardzie):
- bibiSzef – aplikacja pokazująca aktualny stan osobowy (obecni, nieobecni)
- bibiBramka – program dla służb ochrony pozwalający sprawdzać kto przechodzi przez kontrolowane przejście
Zachęcamy do wykonania instalacji DEMO oprogramowania aby zapoznać się z możliwościami programu.
Współpraca systemu dostępu bibinet z aplikacjami kadrowo-płacowymi
System bibinet dla firm umożliwia przekazywanie zebranych danych do innych aplikacji na kilka sposobów:
- eksport gotowych raportów do plików tekstowych csv
- automatyczny eksport samych rejestracji do pliku tekstowego przy pomocy specjalnego programu biExport
- przez wykorzystanie funkcji biblioteki bibi.dll, której opis udostępniany jest twórcom oprogramowania nieodpłatnie przez firmę MicroMade
Większość aplikacji kadrowych zawierających moduł liczenia czasu pracy wyposażona jest w mechanizm importu pliku rejestracji zdarzeń (sposób drugi).
Czytniki kart – wzornictwo
Elementem identyfikującym pracownika w systemie RCP i KD bibinet dla firm są czytniki kart (breloczków) zbliżeniowych. MicroMade oferuje nowoczesne rejestratory czasu pracy z kolorowym ekranem dotykowym (dwa Złote Medale MTP na targach Securex 2014 w Poznaniu), czytniki z ekranem dotykowym LCD oraz małe, płaskie czytniki i terminale przeznaczone do kontroli dostępu. Czytniki LCD są dostępne w dwóch kolorach, a pozostałe w trzech. Można je montować bezpośrednio na ścianie lub umieszczać na ozdobnych szyldach pasujących do wystroju obiektu.
Czytniki zawierają różne elementy sygnalizacyjne pozwalające na ich obsługę nawet przez osoby niepełnosprawne.
Nowością w systemie bibinet dla firm są eleganckie czytniki z frontem szklanym. Można je przygotować z dowolnym nadrukiem wg wymagań klienta. W ten sposób nie tylko spełniają swoje podstawowe zadanie ale także zdobią podkreślając charakter obiektu. Przeznaczone są głównie do nowoczesnych biur.
Do systemu bibinet dla firm można też podłączać czytniki innych producentów, o innym wzornictwie i sposobie identyfikacji (w tym czytniki biometryczne). Dzięki temu można dostosować wygląd czytników do gustów różnych inwestorów systemu.