bibinet to idealny system ewidencji wejść i wyjść oraz czasu pracy pracowników w biurach i urzędach. W znacznym stopniu ułatwia spełnienie art. 149 § 1 Kodeksu Pracy.
Najlepiej sprawdzają się w tej roli rejestratory czasu pracy z kolorowym ekranem dotykowym, które o wyznaczonej porze przełączają się automatycznie z rejestracji wejść na rejestrację wyjść z urzędu (biura). Dodatkowo mogą niezależnie rejestrować wyjścia służbowe i socjalne.
Specjalna aplikacja bibiSzef w czasie rzeczywistym pokazuje obecnych i nieobecnych pracowników w urzędzie, dzięki temu poprawia się jakość obsługi petentów, którzy mają sprawę do załatwienia z określonym pracownikiem urzędu (biura).
System ewidencji wejść i wyjść bez problemu potrafi obsługiwać oddalone lokalizacje (wydziały) urzędu, które mogą być zarządzane z jednego miejsca.
System rejestracji i ewidencji czasu pracy może zostać rozbudowany o kontrolę dostępu w urzędzie (biurze) gdy uzupełnimy go o urządzenia ograniczające dostęp do niektórych pomieszczeń nieuprawnionym pracownikom i klientom. Może np. zapewnić dostęp dla klientów tylko w godzinach urzędowania (wejście do urzędu otwarte), a poza tymi godzinami tylko dla pracowników urzędu (biura).
W system bibinet można też wyposażyć podległe zakłady komunalne, przedszkola, żłobki itp.
Identyfikatory systemu ewidencji wejść i wyjść
W systemie wykorzystywane są transpondery wykonane w postaci kart plastikowych lub breloczków, które wystarczy zbliżyć do czytnika w celu identyfikacji. Dzięki temu system jest niezawodny, trwały i wygodny w użyciu. MicroMade wykonuje także nadruki na kartach plastikowych. Mogą one spełniać wówczas dodatkowo rolę identyfikatorów pracowników.
Oprogramowanie bibinet w urzędach (biurach)
Największym atutem systemu kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy bibinet w urzędzie (biurze) jest jego oprogramowanie, które dostarcza użytkownikowi wiele pomocnych raportów RCP i KD. W standardzie oprogramowanie zawiera dodatkowe aplikacje usprawniające działanie i rozszerzające funkcjonalność systemu..
Ewidencja czasu pracy w urzędzie (biurze)
W zakresie rejestracji i kontroli czasu pracy oprogramowanie oferuje następujące raporty:
- miesięczny raport pracownika
- dostęp do raportów pracowniczych przez przeglądarkę internetową
- miesięczne raporty zbiorowe (dla grupy, pionu, wydziału, całego zakładu)
- karta czasu pracy pracownika
- karta czasu pracy dla grupy pracowników
- raport nieobecności pracownika
- raport nieobecności dla grupy pracowników
- raport frekwencji dla grupy pracowników
- lista obecności grupy pracowników
Wszystkie raporty można oglądać na ekranie komputera, wydrukować, wyeksportować jako dokumenty pdf podpisane cyfrowo lub wyeksportować do plików csv.
Program umożliwia także edycję kalendarzy, regulaminów pracy, harmonogramów, nieobecności i usprawiedliwień.
Oferuje rozbudowane funkcje pomocy, także przez internet za pomocą wbudowanego w program programu TeamViewer.
Dodatkowa opcja umożliwia podgląd raportów indywidualnych dla pracowników przez przeglądarkę www.
Kontrola dostępu w urzędach (biurach)
W zakresie kontroli dostępu system Bibinet udostępnia raporty:
- indywidualny raport kontroli dostępu dla pracownika
- raport kontroli dostępu dla obszaru zabezpieczonego
- raport kontroli dostępu dla strefy dostępu
Program umożliwia ponadto edycję stref dostępu, obszarów zabezpieczonych, schematów czasowych, uprawnień stałych i przepustek czasowych oraz ustawianie funkcji anti-pass-back’u.
Dodatkowe aplikacje systemu bibinet (w standardzie)
- bibiSzef – aplikacja pokazująca aktualny stan osobowy (obecni, nieobecni)
- bibiBramka – program dla służb ochrony pozwalający sprawdzać kto przechodzi przez kontrolowane przejście
Zachęcamy do wykonania instalacji DEMO oprogramowania aby zapoznać się z możliwościami programu.
Współpraca systemu z innymi aplikacjami kadrowo-płacowymi
System umożliwia przekazywanie zebranych danych do innych aplikacji na kilka sposobów:
- eksport gotowych raportów do plików tekstowych csv
- automatyczny eksport samych rejestracji do pliku tekstowego przy pomocy specjalnego programu biExport
- przez wykorzystanie funkcji biblioteki bibi.dll, której opis udostępniany jest twórcom oprogramowania nieodpłatnie przez firmę MicroMade
Większość aplikacji kadrowych zawierających moduł kontrola czasu pracy wyposażona jest w mechanizm importu pliku rejestracji zdarzeń (sposób drugi).
Czytniki kart – wzornictwo
Elementem identyfikującym pracownika w systemie są czytniki kart (breloczków) zbliżeniowych. MicroMade oferuje nowoczesne rejestratory czasu pracy z kolorowym ekranem dotykowym (dwa Złote Medale MTP na targach Securex 2014 w Poznaniu), czytniki LCD oraz małe i płaskie czytniki i terminale do przeznaczone do kontroli dostępu. Czytniki są dostępne w dwóch kolorach. Można je montować bezpośrednio na ścianie lub umieszczać na ozdobnych szyldach pasujących do wystroju obiektu.
Nowością w systemie bibinet dla urzędów i biur są eleganckie czytniki z frontem szklanym. Można je przygotować z dowolnym nadrukiem wg wymagań klienta. W ten sposób nie tylko spełniają swoje podstawowe zadanie ale także zdobią podkreślając charakter obiektu. Przeznaczone są głównie do nowoczesnych wnętrz.
Czytniki zawierają różne elementy sygnalizacyjne pozwalające na ich obsługę nawet przez osoby niepełnosprawne.
Do systemu można też podłączać czytniki innych producentów, o innym wzornictwie i sposobie identyfikacji (w tym czytniki biometryczne). Dzięki temu można dostosować wygląd czytników do gustów różnych inwestorów systemu.