System KD i RCP – bibinet

Kontrola Dostępu i Rejestracja Czasu Pracy – system bibinet


System bibinet to grupa nowoczesnych urządzeń do kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy uzupełniona o zaawansowany program zbudowany w architekturze klient-serwer. System może obsłużyć 10 tys. użytkowników.

System kontroli dostępu bibinet jest systemem skalowanym. Podstawowym elementem systemu jest przejście. Obsługą przejścia zajmuje się kontroler, który może obsłużyć od 1 do 8 przejść. Kontroler łączy się, za pomocą sieci Ethernet, bezpośrednio z serwerami systemu bibinet. Taki system można w każdej chwili rozbudować o kolejne przejścia.

Do każdego przejścia mogą być wydawane niezależne uprawnienia, które następnie przesyłane są do kontrolera. Kontroler posiada zegar czasu rzeczywistego synchronizowany do internetowych serwerów czasu. Wbudowana pamięć pozwala na zapamiętanie 10 tys. kart i ich uprawnień oraz przechowywanie ostatnich 65 tys. rejestracji. Dlatego może on pracować zarówno on-line jak i off-line. Obecnie w systemie dostępne są trzy kontrolery: bibi-K22 (do obsługi maksymalnie 2 przejść), bibi-K25 (do obsługi maksymalnie 8 przejść), bibi_K28 (do obsługi windy).

Do kontrolerów można podłączyć następujące urządzenia:

  • czytniki kart zbliżeniowych bibi-R40 i bibi-R50 – odporne na warunki atmosferyczne
  • szklane czytniki kart zbliżeniowych bibi-R41 i bibi-R51 – eleganckie czytniki z frontem szklanym, na którym można wykonać dowolny nadruk na życzenie klienta oraz bibi-R43 i bibi-R53 wyposażone dodatkowa w klawiaturę dotykową
  • czytniki bezprzewodowe bibi-R44 i bibi-R54
  • czytniki kart z ekranem dotykowym LCD bibi-R42 i bibi-R52 dedykowane do ewidencji czasu pracy
  • terminale bibi-T40 i bibi-T50 – czytniki z wejściami kontrolnymi oraz z wyjściem do sterowania ryglem
  • wyświetlacze czasu systemowego bibi-D50
  • moduły dodatkowych wejść/wyjść bibi-D51, bibi-D52, bibi-D53
  • terminal Wiegand do obsługi czytników innych producentów bibi-T30
  • moduł do obsługi czytników bezprzewodowych bibi-D54

Oprogramowanie systemu bibinet zbudowane jest w architekturze rozproszonej. System może składać się z wielu węzłów. W każdym węźle uruchomiony jest serwer systemu bibinet. Kontrolery obsługujące przejścia mogą się łączyć z dowolnym węzłem systemu.

Dane zgromadzone w serwerach są wymieniane między węzłami. Dotyczy to zarówno ustawień wykonanych przez administratora systemy tak, aby dotarły one do właściwego kontrolera, jak i rejestracji zebranych z kontrolerów tak, aby był do nich dostęp w dowolnym miejscu sieci.

Oprogramowanie systemu pracuje pod systemami: Windows XP Prof. (niezalecany), Windows Vista Business (niezalecany), Windows 7, Windows 8, Windows 10, Windows Server 2003 (niezalecany), 2008, 2012, 2016. Standardowe oprogramowanie potrafi zarządzać systemem i przygotowuje raporty kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy. Można je eksportować do pliku .csv (arkusz kalkulacyjny) lub zapisywać w postaci dokumentów .pdf podpisanych cyfrowo. Umożliwia podgląd raportów pracowniczych przez przeglądarkę internetową. Oprogramowanie podstawowe wyposażone jest standardowo w szereg programów narzędziowych ułatwiających pracę instalatora i operatora systemu. Rejestracje i gotowe raporty można eksportować z systemu do oprogramowania zewnętrznego – głównie do programów kadrowo-płacowych.

Pełny opis możliwości i funkcji systemu znajduje się w katalogu systemu bibinet.