Kontrola dostępu do pomieszczeń bankowych, RCP pracowników banku

Specjalistycznym rozwiązaniem kontroli dostępu dla banków jest zestaw MM-bank służący do zabezpieczenia strefy 24h, czyli pomieszczenia wrzutni i bankomatu. Zestaw:

  • zabezpiecza strefę 24h przed wykorzystaniem jej do innych celów (np. miejsce noclegowe)
  • zapewnia komfort osobie korzystającej z bankomatu / wpłatomatu (zablokowany dostęp innych osób na czas pobierania/wpłaty gotówki)
  • zapewnia bezpieczeństwo podczas korzystania z wrzutni (długi czas blokady drzwi aż do opuszczenia pomieszczenia przez korzystającego

W bankach, tak jak we wszystkich firmach, duże znaczenie ma ograniczenie dostępu do niektórych pomieszczeń dla nieuprawnionych pracowników banku, oraz dla klientów. Funkcję tą może zapewnić system bibinet przeznaczony do kontroli dostępu do pomieszczeń i rejestracji czasu pracy pracowników w małych, średnich i dużych firmach. W zakresie ewidencji czasu pracy pracowników ułatwia spełnienie art. 149 § 1  Kodeksu Pracy.

Minimalny system to pojedynczy kontroler  z czytnikiem pełniący funkcję kontroli dostępu bądź rejestrator czasu pracy podłączony do pojedynczego komputera. Natomiast, dzięki możliwości dołączania urządzeń do wielu komputerów i wykorzystaniu w komunikacji internetu, maksymalne możliwości systemu bibinet są praktycznie nieograniczone. Umożliwia spięcie oddziału banku z filiami w jeden spójny system zarządzany z jednego miejsca.
Identyfikatorami w systemie są transpondery (identyfikatory) wykonane w postaci kart plastikowych lub breloczków, które wystarczy zbliżyć do czytnika w celu identyfikacji. Dzięki temu system jest niezawodny, trwały i wygodny w użyciu.

Oprogramowanie

Największym atutem systemu kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy bibinet jest jego oprogramowanie, które dostarcza użytkownikowi wiele pomocnych raportów.
W zakresie kontroli dostępu:

  • indywidualny raport kontroli dostępu dla pracownika
  • raport kontroli dostępu dla obszaru zabezpieczonego
  • raport kontroli dostępu dla strefy dostępu

Program umożliwia ponadto edycję stref dostępu, obszarów zabezpieczonych, schematów czasowych, uprawnień stałych i przepustek czasowych oraz ustawianie funkcji anti-pass-back’u.

W zakresie ewidencji czasu pracy oprogramowanie oferuje następujące raporty:

  • miesięczny raport pracownika
  • dostęp do raportów pracowniczych przez przeglądarkę internetową
  • miesięczne raporty zbiorowe (dla grupy, pionu, wydziału, całego zakładu)
  • karta czasu pracy pracownika
  • karta czasu pracy dla grupy pracowników
  • raport nieobecności pracownika
  • raport nieobecności dla grupy pracowników
  • raport frekwencji dla grupy pracowników
  • lista obecności grupy pracowników

Wszystkie raporty można oglądać na ekranie komputera, wydrukować, wyeksportować jako dokumenty pdf podpisane cyfrowo lub wyeksportować do plików csv.

Program umożliwia także edycję kalendarzy, regulaminów pracy, harmonogramów, nieobecności i usprawiedliwień.
Oferuje rozbudowane funkcje pomocy, także przez internet za pomocą wbudowanego w program programu TeamViewer.
Dodatkowa opcja umożliwia podgląd raportów indywidualnych dla pracowników przez przeglądarkę www.

Oprogramowanie systemu zawiera jeszcze dodatkowe aplikacje (w standardzie):

  • bibiSzef – aplikacja pokazująca aktualny stan osobowy (obecni, nieobecni)
  • bibiBramka – program dla służb ochrony pozwalający sprawdzać kto przechodzi przez kontrolowane przejście

Zachęcamy do wykonania instalacji DEMO oprogramowania aby zapoznać się z możliwościami programu.

Współpraca systemu z innymi aplikacjami kadrowo-płacowymi

System umożliwia przekazywanie zebranych danych do innych aplikacji na kilka sposobów:

  • eksport gotowych raportów do plików tekstowych csv
  • automatyczny eksport samych rejestracji do pliku tekstowego przy pomocy specjalnego programu biExport
  • przez wykorzystanie funkcji biblioteki bibi.dll, której opis udostępniany jest twórcom oprogramowania nieodpłatnie przez firmę MicroMade

Większość aplikacji kadrowych zawierających moduł liczenia czasu pracy wyposażona jest w mechanizm importu pliku rejestracji zdarzeń (sposób drugi).

Czytniki kart – wzornictwo

Elementem identyfikującym pracownika w systemie są czytniki kart (breloczków) zbliżeniowych. MicroMade oferuje nowoczesne rejestratory czasu pracy z kolorowym ekranem dotykowym (dwa Złote Medale MTP na targach Securex 2014 w Poznaniu), czytniki LCD oraz małe i płaskie czytniki i terminale do przeznaczone do kontroli dostępu. Czytniki są dostępne w dwóch kolorach. Można je montować bezpośrednio na ścianie lub umieszczać na ozdobnych szyldach pasujących do wystroju obiektu.

Czytniki zawierają różne elementy sygnalizacyjne pozwalające na ich obsługę nawet przez osoby niepełnosprawne.
Do systemu można też podłączać czytniki innych producentów, o innym wzornictwie i sposobie identyfikacji (w tym czytniki biometryczne). Dzięki temu można dostosować wygląd czytników do gustów różnych inwestorów systemu.